UPDATE: Un autocar al companiei Atlassib, implicat într-un accident rutier în Ungaria (FOTO)

Patru români au murit și cel puțin 26 au fost grav răniți, azi-noapte după ce autocarul în care se aflau a fost implicat într-un accident rutier.

Accidentul s-a produs pe autostrada M70 din Ungaria în urma unei coliziuni frontale dintre autocarul românesc și o autoutilitară.

Autocarul aparține companiei Atlassib și se îndrepta dinspre România spre Spania. Directorul companiei Atlassib, Daniel Micu, a declarat în direct la Antena 3 că “în autocar se aflau 38 de pasageri, din primele informații se pare că doi șoferi și trei pasageri, dintre care doi români și-au pierdut viața”. Accidentul s-a produs,  în jurul orei 5.00, la aproximativ 30 de kilometri de granița cu Slovenia.

Deocamdată nu se știe dacă printre pasageri se aflau și bistrițeni. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Bistrița-Năsăud, Antonela Gorgan, a declarat pentru Bistrița Online că “momentan nu am primit nicio informație că printre pasageri s-ar afla și cetățeni din județul Bistrița-Năsăud”.

ACTUALIZARE 1

Pentru moment nu au mai apărut noutăți în ceea ce privește identitatea celor decesați sau răniți în accident. Însă, se pare că autocarul ar fi plecat de la București și a ieșit din țară pe la vama din Arad. Răniții din autocar au fost transportați la spitalul din orașul Nagykanizsa, urmând ca în funcție de gravitatea leziunilor să se decidă dacă rămân la această unitate sau dacă sunt transferați la alte spitale.

ACTUALIZARE 2

AGERPRES scrie:

Primele cercetări în cazul accidentului rutier din Ungaria, soldat cu morți și răniți în rândul pasagerilor români aflați într-un autocar Atlassib, arată că vinovat este șoferul slovac al tirului-cisternă, care a tamponat frontal autocarul românesc.

Cele trei echipe tehnice ale companiei de transport internațional de persoane Atlassib susțin, după primele cercetări de la fața locului, că vinovat de producerea accidentului, soldat cu 4 morți și 23 de răniți, este șoferul slovac al TIR-ului, care a intrat pe contrasens și astfel s-a izbit frontal cu autocarul în care se aflau 38 de români care plecau în Spania, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al Atlassib, Daniel Micu.

În urma impactului, șoferul slovac, bănuit deocamdată că ar fi vinovat, a decedat pe loc, la fel ca și cei doi șoferi români, aflați pe primele locuri din față ale autocarului.

‘Compania noastră a trimis de urgență la locul accidentului trei echipe. Din primele cercetări făcute de noi, se pare că TIR-ul a intrat pe contrasens, în autocarul Atlassib. Este exclus ca șoferul nostru să fi adormit la volan, așa cum au apărut în mod greșit unele speculații. Șoferul aflat la volanul autocarului era unul din cei mai vechi șoferi din
firmă și autocarul era într-o stare tehnică bună’, a precizat Daniel Micu.

Conform acestuia, autocarul Atlassib implicat în accident a avut trei șoferi, din care, doi foarte vechi, cu experiență mare pe rutele interne și internaționale, fără nici un fel de
evenimente rutiere la activ. Doi dintre cei trei șoferi Atlassib au murit în urma impactului cu TIR-ul, cel de al treilea se află în stare de șoc și nu a putut da foarte multe detalii despre accident.

Ancheta Atlassib a arătat deocamdată că partea din față a autocarului a fost distrusă complet, fiind recuperată doar lista pasagerilor, ceea ce ajută la identificarea celor doi pasageri, decedați în accident.

Reprezentanții Atlassib nu au reușit să recupereze diagrama din bordul mașinii. Cel mai probabil, dacă aceasta a rămas intactă, a fost luată de polițiștii unguri care anchetează accidentul.

Compania de transport nu poate să dea publicității numele pasagerilor morți și a celor răniți, pentru că lista acestora a fost predată autorităților. De asemenea, nu se știe dacă cei decedați și cei răniți aveau asigurare medicală pentru călătorie.

‘Lista pasagerilor a fost predată autorităților pentru ancheta oficială. Din păcate, nu va putea fi cunoscută imediat identitatea celor doi călători decedați, pentru că în lista noastră scrie exact numele și prenumele pasagerilor, însă aceștia își mai pot schimba între ei
locurile în mașină, pe durata călătoriei. Nu știm cu exactitate nici dacă pasagerii au sau nu asigurări medicale, pentru că, după cum se știe, asigurarea medicală pentru călătorie este facultativă’, a explicat directorul Atlassib.

Conducerea Atlassib a mai precizat pentru AGERPRES că, din datele pe care le deține, majoritatea din cei 23 de călători duși la spital după accident sunt răniți ușor, nu
au suferit răni grave. În autocarul care se îndrepta spre Spania, se aflau în total 38 de pasageri. Cei 15 pasageri teferi din autocarul implicat în accidentul din Ungaria, au fost preluați de un alt autocar Atlassib pentru a-și continua drumul.

Atlassib este cea mai mare firmă românească de transport internațional de persoane din România, cu o vechime de 18 ani. Compania deține peste 200 de autocare, multe dintre acestea fiind noi, marca Mercedes.

Directorul general al Atlassib, Daniel Micu a arătat că, ‘accidentul de marți, din Ungaria, este cel mai grav din istoria firmei, numărul de accidente în care au fost implicate autocarele Atlassib în ultimii zece ani fiind foarte redus’.

Sursa foto: www.antena3.ro și www.origo.hu

Join the Conversation

9 Comments

  1. Oameni buni! Toata conducerea Atlassib formeaza un diavol nemilos care isi bate joc de angajatii sai si ii exploateaza la maximum mai rau ca in sclavie. Pentru cele intamplate conducerea Atlassib merita puscarie. Si sunt sigura ca autocarul nu era intr-o stare tehnica buna si nu toate autocarele sun noi asa cum sustine domnul Micu. Am lucrat in Atlassib, 2 ani si am vazut batjocura cu care sunt tratati angajatii Atlassib. Rusine ca va bateti joc de niste suflete !!!!!!!!

    1.  nu vorbi tu asa nu am nici o indoiala ca ar fi parte tehnica dac a cel care conduce nu are esperienta cind se vad la volan toti sint zmei  meseria asta n u o inveti pina mori.

    2.  nu contest k nu exista soferi care se dau zmei…dar nu poti vb de toti….vorbind de soferi sunt saracii bajocoriti de sefi,calatori cand au o nemultumire tot in ei dau….sunt obligati sa urce sa faca ore de condus isi dau silinta pt o viata mai buna pt asi plati banci sa creasca copii ……imi pare rau sa vad ca da-ti tot in sofer a-si vrea sa va pune-ti in pielea lor sa studiati terenu si dupa sa vb ..

    3. Domnul Micu nu stie cati morti sunt?M-as mira. Dar sa trimita in cursa autocare cu 2500000 km la bord stie.Stie sa ia bani din diurna soferilor si a agentilor. Stie sa trimita in cursa autocare defecte, soferi obositi.Dar in aceste momente nu stie cati morti sunt. Va spun eu stie mai bine decat credeti. Probabil acum “masluiesc” diagramele soferilor. Cu siguranta acei bieti soferi au circulat pe relatia Bucuresti-Sibiu-Arad-Ungaria. Daca e sa facem un simplu calcul al timpilor de conducere, cu siguranta timpii de conduceree erau expirati de multa vreme, iar ei nu mai aveau ce cauta la volan. Dar…..trebuiau saracii sa respecte “Regulamentul intern al Sc Atlassib Srl”, altfel li se luau banii din diurna. Pacat ca in aceste momente au de tras oameni nevinovati, nu Ilie Crabulea si cu toata sleahta lui de nenorociti( al de Filimon Mihaela, Micu Daniel, Szackacs Mihai)
      Poate totusi acum ARR va verifica cum circula autocarele Atllassib. Nu ca nu ar sti ARR cum circula autocarele Atlassibului.Carabulea are de unde da mita la toata lumea sa-si acopere urmele.
      Condoleante familiilor celor decedati. Dumnezeu sa-i odihneasca.
      Acum ar trebui ca acele familii sa-l dea in judecata pe nenorocit si sa ceara daune morale, ca de are de unde plati

    4.  ai spus un adevar sotul lucreaza k sofer la atlassib bucuresti era prieten cu soferul mort …atlassib este ca o puscarie …sunt inpinsi sa plece cu masini defecte ii pune sa plateasca din buzunar …din ce??din banii care ii dau in bataie de joc…acel sofer avea experienta era vechi in bransa si nu se pune la indoiala experienta lui

  2.  daca ai fii lucrat la atlassib  ai stii foarte bine despre ce e vorba asa ca……la atlassib multe autocare sunt mai mult carpite
    si sa nu imi spui tu mie ca un om dupa ce conduce atata drum si este intors de la Arad iapoi in Spania ii mai arde lui sa fie zmeu si la oara aia din noapte cand mananca seminte bea cafea ca sa reziste.  la alte firme din Romania pana in Spania se schimba 8-9 soferi pe cand la atlassib conduc mii de km 3 soferi.

  3.  Este revoltator ce s-a intampla.Cunosteam soferul autocarului si nu imi vine sa cred ca s-a putut intampla asa ceva.Dar pe sosele nu circula numai soferi responsabili ( iar acesta a fost un sofer responsabil ).Nu imi pot imagina ce s-a intamplat.Condoleante tuturor famiilor care au avut de suferit in urma acestui tragic accident.Iar vinovatii vor raspunde….poate….in fata Lui Dumnezeu.

  4. MICU E UN LINGAU CARE IL PUPA IN CUR PE CARABULEA.PARCA NU AR STI CUM E CU ACTIVITATILE SOFERILOR, EL E CEL CARE CONSTRANGE SOFERI SA CONDUCA PESTE ORELE DE PROGRAM. SA SPUNA DOMNU MICU DE FALSURILE CARE SE FAC IN FIRMA ATLASSIB :(PADOVA ,BARCELONA ,SI IN TARA LA CAPETELE DE LINIE)NE PARE RAU PENTRU SOFERII SI PASAGERI CARE SI AU PIERDUT VIATA SI PENTRU PERSOANELE CARE SUFERA IN URMA ACESTUI TRAGIC ACCIDENT .SINCERE CONDOLEANTE FAMILIILOR INDOLIATE SI MULTA SANATE SUPRAVIETUITORILOR DIN ACCIDENT

  5. domnule securist si linge cur atentie mare mia murit un frate in accdent jur ca urmezi tu  lingaule vei plati 

Leave a comment