24/11/2014

UPDATE: Un autocar al companiei Atlassib, implicat într-un accident rutier în Ungaria (FOTO)

Patru români au murit şi cel puţin 26 au fost grav răniţi, azi-noapte după ce autocarul în care se aflau a fost implicat într-un accident rutier.

Accidentul s-a produs pe autostrada M70 din Ungaria în urma unei coliziuni frontale dintre autocarul românesc şi o autoutilitară.

Autocarul aparţine companiei Atlassib şi se îndrepta dinspre România spre Spania. Directorul companiei Atlassib, Daniel Micu, a declarat în direct la Antena 3 că “în autocar se aflau 38 de pasageri, din primele informaţii se pare că doi şoferi şi trei pasageri, dintre care doi români şi-au pierdut viaţa”. Accidentul s-a produs,  în jurul orei 5.00, la aproximativ 30 de kilometri de graniţa cu Slovenia.

Deocamdată nu se ştie dacă printre pasageri se aflau şi bistriţeni. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Judeţean de Poliţie Bistriţa-Năsăud, Antonela Gorgan, a declarat pentru Bistriţa Online că “momentan nu am primit nicio informaţie că printre pasageri s-ar afla şi cetăţeni din judeţul Bistriţa-Năsăud”.

ACTUALIZARE 1

Pentru moment nu au mai apărut noutăţi în ceea ce priveşte identitatea celor decesaţi sau răniţi în accident. Însă, se pare că autocarul ar fi plecat de la Bucureşti şi a ieşit din ţară pe la vama din Arad. Răniţii din autocar au fost transportaţi la spitalul din oraşul Nagykanizsa, urmând ca în funcţie de gravitatea leziunilor să se decidă dacă rămân la această unitate sau dacă sunt transferaţi la alte spitale.

ACTUALIZARE 2

AGERPRES scrie:

Primele cercetări în cazul accidentului rutier din Ungaria, soldat cu morţi şi răniţi în rândul pasagerilor români aflaţi într-un autocar Atlassib, arată că vinovat este şoferul slovac al tirului-cisternă, care a tamponat frontal autocarul românesc.

Cele trei echipe tehnice ale companiei de transport internaţional de persoane Atlassib susţin, după primele cercetări de la faţa locului, că vinovat de producerea accidentului, soldat cu 4 morţi şi 23 de răniţi, este şoferul slovac al TIR-ului, care a intrat pe contrasens şi astfel s-a izbit frontal cu autocarul în care se aflau 38 de români care plecau în Spania, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al Atlassib, Daniel Micu.

În urma impactului, şoferul slovac, bănuit deocamdată că ar fi vinovat, a decedat pe loc, la fel ca şi cei doi şoferi români, aflaţi pe primele locuri din faţă ale autocarului.

‘Compania noastră a trimis de urgenţă la locul accidentului trei echipe. Din primele cercetări făcute de noi, se pare că TIR-ul a intrat pe contrasens, în autocarul Atlassib. Este exclus ca şoferul nostru să fi adormit la volan, aşa cum au apărut în mod greşit unele speculaţii. Şoferul aflat la volanul autocarului era unul din cei mai vechi şoferi din
firmă şi autocarul era într-o stare tehnică bună’, a precizat Daniel Micu.

Conform acestuia, autocarul Atlassib implicat în accident a avut trei şoferi, din care, doi foarte vechi, cu experienţă mare pe rutele interne şi internaţionale, fără nici un fel de
evenimente rutiere la activ. Doi dintre cei trei şoferi Atlassib au murit în urma impactului cu TIR-ul, cel de al treilea se află în stare de şoc şi nu a putut da foarte multe detalii despre accident.

Ancheta Atlassib a arătat deocamdată că partea din faţă a autocarului a fost distrusă complet, fiind recuperată doar lista pasagerilor, ceea ce ajută la identificarea celor doi pasageri, decedaţi în accident.

Reprezentanţii Atlassib nu au reuşit să recupereze diagrama din bordul maşinii. Cel mai probabil, dacă aceasta a rămas intactă, a fost luată de poliţiştii unguri care anchetează accidentul.

Compania de transport nu poate să dea publicităţii numele pasagerilor morţi şi a celor răniţi, pentru că lista acestora a fost predată autorităţilor. De asemenea, nu se ştie dacă cei decedaţi şi cei răniţi aveau asigurare medicală pentru călătorie.

‘Lista pasagerilor a fost predată autorităţilor pentru ancheta oficială. Din păcate, nu va putea fi cunoscută imediat identitatea celor doi călători decedaţi, pentru că în lista noastră scrie exact numele şi prenumele pasagerilor, însă aceştia îşi mai pot schimba între ei
locurile în maşină, pe durata călătoriei. Nu ştim cu exactitate nici dacă pasagerii au sau nu asigurări medicale, pentru că, după cum se ştie, asigurarea medicală pentru călătorie este facultativă’, a explicat directorul Atlassib.

Conducerea Atlassib a mai precizat pentru AGERPRES că, din datele pe care le deţine, majoritatea din cei 23 de călători duşi la spital după accident sunt răniţi uşor, nu
au suferit răni grave. În autocarul care se îndrepta spre Spania, se aflau în total 38 de pasageri. Cei 15 pasageri teferi din autocarul implicat în accidentul din Ungaria, au fost preluaţi de un alt autocar Atlassib pentru a-şi continua drumul.

Atlassib este cea mai mare firmă românească de transport internaţional de persoane din România, cu o vechime de 18 ani. Compania deţine peste 200 de autocare, multe dintre acestea fiind noi, marca Mercedes.

Directorul general al Atlassib, Daniel Micu a arătat că, ‘accidentul de marţi, din Ungaria, este cel mai grav din istoria firmei, numărul de accidente în care au fost implicate autocarele Atlassib în ultimii zece ani fiind foarte redus’.

Sursa foto: www.antena3.ro şi www.origo.hu

Comentarii blocate. 6,567 vizualizari.

Comentarii

  1. anonim spune:

    Oameni buni! Toata conducerea Atlassib formeaza un diavol nemilos care isi bate joc de angajatii sai si ii exploateaza la maximum mai rau ca in sclavie. Pentru cele intamplate conducerea Atlassib merita puscarie. Si sunt sigura ca autocarul nu era intr-o stare tehnica buna si nu toate autocarele sun noi asa cum sustine domnul Micu. Am lucrat in Atlassib, 2 ani si am vazut batjocura cu care sunt tratati angajatii Atlassib. Rusine ca va bateti joc de niste suflete !!!!!!!!

    • Sorine Pustiu2009 spune:

       nu vorbi tu asa nu am nici o indoiala ca ar fi parte tehnica dac a cel care conduce nu are esperienta cind se vad la volan toti sint zmei  meseria asta n u o inveti pina mori.

    • Udreaolimpia spune:

       nu contest k nu exista soferi care se dau zmei…dar nu poti vb de toti….vorbind de soferi sunt saracii bajocoriti de sefi,calatori cand au o nemultumire tot in ei dau….sunt obligati sa urce sa faca ore de condus isi dau silinta pt o viata mai buna pt asi plati banci sa creasca copii ……imi pare rau sa vad ca da-ti tot in sofer a-si vrea sa va pune-ti in pielea lor sa studiati terenu si dupa sa vb ..

    • fost angajat Atlassib spune:

      Domnul Micu nu stie cati morti sunt?M-as mira. Dar sa trimita in cursa autocare cu 2500000 km la bord stie.Stie sa ia bani din diurna soferilor si a agentilor. Stie sa trimita in cursa autocare defecte, soferi obositi.Dar in aceste momente nu stie cati morti sunt. Va spun eu stie mai bine decat credeti. Probabil acum “masluiesc” diagramele soferilor. Cu siguranta acei bieti soferi au circulat pe relatia Bucuresti-Sibiu-Arad-Ungaria. Daca e sa facem un simplu calcul al timpilor de conducere, cu siguranta timpii de conduceree erau expirati de multa vreme, iar ei nu mai aveau ce cauta la volan. Dar…..trebuiau saracii sa respecte “Regulamentul intern al Sc Atlassib Srl”, altfel li se luau banii din diurna. Pacat ca in aceste momente au de tras oameni nevinovati, nu Ilie Crabulea si cu toata sleahta lui de nenorociti( al de Filimon Mihaela, Micu Daniel, Szackacs Mihai)
      Poate totusi acum ARR va verifica cum circula autocarele Atllassib. Nu ca nu ar sti ARR cum circula autocarele Atlassibului.Carabulea are de unde da mita la toata lumea sa-si acopere urmele.
      Condoleante familiilor celor decedati. Dumnezeu sa-i odihneasca.
      Acum ar trebui ca acele familii sa-l dea in judecata pe nenorocit si sa ceara daune morale, ca de are de unde plati

    • Alexandruion33 spune:

       ai spus un adevar sotul lucreaza k sofer la atlassib bucuresti era prieten cu soferul mort …atlassib este ca o puscarie …sunt inpinsi sa plece cu masini defecte ii pune sa plateasca din buzunar …din ce??din banii care ii dau in bataie de joc…acel sofer avea experienta era vechi in bransa si nu se pune la indoiala experienta lui

  2. anonim spune:

     daca ai fii lucrat la atlassib  ai stii foarte bine despre ce e vorba asa ca……la atlassib multe autocare sunt mai mult carpite
    si sa nu imi spui tu mie ca un om dupa ce conduce atata drum si este intors de la Arad iapoi in Spania ii mai arde lui sa fie zmeu si la oara aia din noapte cand mananca seminte bea cafea ca sa reziste.  la alte firme din Romania pana in Spania se schimba 8-9 soferi pe cand la atlassib conduc mii de km 3 soferi.

  3. Anonim spune:

     Este revoltator ce s-a intampla.Cunosteam soferul autocarului si nu imi vine sa cred ca s-a putut intampla asa ceva.Dar pe sosele nu circula numai soferi responsabili ( iar acesta a fost un sofer responsabil ).Nu imi pot imagina ce s-a intamplat.Condoleante tuturor famiilor care au avut de suferit in urma acestui tragic accident.Iar vinovatii vor raspunde….poate….in fata Lui Dumnezeu.

  4. Anonim Anonimus59 spune:

    MICU E UN LINGAU CARE IL PUPA IN CUR PE CARABULEA.PARCA NU AR STI CUM E CU ACTIVITATILE SOFERILOR, EL E CEL CARE CONSTRANGE SOFERI SA CONDUCA PESTE ORELE DE PROGRAM. SA SPUNA DOMNU MICU DE FALSURILE CARE SE FAC IN FIRMA ATLASSIB :(PADOVA ,BARCELONA ,SI IN TARA LA CAPETELE DE LINIE)NE PARE RAU PENTRU SOFERII SI PASAGERI CARE SI AU PIERDUT VIATA SI PENTRU PERSOANELE CARE SUFERA IN URMA ACESTUI TRAGIC ACCIDENT .SINCERE CONDOLEANTE FAMILIILOR INDOLIATE SI MULTA SANATE SUPRAVIETUITORILOR DIN ACCIDENT

  5. Alis Bt spune:

    domnule securist si linge cur atentie mare mia murit un frate in accdent jur ca urmezi tu  lingaule vei plati