Atlassib: Șoferul autocarului nu era obosit și primele constatări ATLASSIB arată că vinovat este șoferul sloven

Vinovat de producerea accidentului de marți, din Ungaria pare a fi șoferul sloven al TIR-ului, care a intrat pe sensul opus de mers, izbind în plin autocarul românesc, condus de un șofer experimentat, care nu era obosit, acesta urcându-se la volan după 30 de ore de odihnă, a anunțat, miercuri, într-un comunicat, compania de transport internațional de persoane, ATLASSIB.

Deocamdată, poliția maghiară, singura în măsură să decidă cine este vinovat de accidentul soldat cu 6 morți și 27 de răniți, nu s-a pronunțat. Dintre cei șase morți, cinci sunt români, celălalt fiind șoferul sloven. Printre decedați se numără și doi din cei trei șoferi aflați în autocarul ATLASSIB.

‘Constatăm cu surprindere că, în ciuda faptului că autoritățile maghiare nu s-au pronunțat încă cu privire la cauzele producerii evenimentului rutier din Ungaria în care a fost implicat un autocar aparținând societății ATLASSIB și că, de asemenea, există indicii indubitabile care atestă posibilitatea ca vinovăția să aparțină șoferului autocamionului înmatriculat în Slovenia. O serie de publicații, posturi de televiziune și posturi de radio promovează ideea că vina ar aparține în exclusivitate șoferului autocarului. Se fac afirmații, fără acoperire în realitate, că accidentul a fost provocat de șoferul autocarului, care din cauza oboselii ar fi adormit la volan și ar fi depășit axul drumului, intrând pe contrasens și lovind frontal autocamionul’, se arată în comunicat.

Directorul general al ATLASSIB, Daniel Micu a afirmat miercuri, că șoferul aflat la volanul autocarului în momentul impactului, nu era obosit și nu avea cum să adoarmă la volan și că acesta a urcat în mașină după 30 de ore de odihnă.

‘În ceea ce privește afirmațiile conform cărora șoferul era obosit și a adormit la volan, acestea sunt total nereale și lipsite de orice temei. Șoferul în cauză a urcat în autocar la Lugoj și și-a început activitatea de la Arad, după ce a beneficiat de un timp de odihnă de circa 30 ore. De la momentul plecării din Arad și până la ora accidentului au trecut mai puțin de 9 ore, perioada de conducere normală pentru un șofer. În aceste condiții, este evident că se exclude din start ipoteza oboselii sau a nerespectării timpilor de conducere și de odihnă’, a precizat directorul general al ATLASSIB.

Acesta a mai arătat că din analiza imaginilor de la locul accidentului, comisiile tehnice ale companiei au concluzionat că TIR-ul a intrat pe contrasens provocând accidentul.

‘Din analiza imaginilor de la locul accidentului și din poziția celor două autovehicule după accident rezultă foarte clar că autocamionul a depășit axul drumului și a intrat pe contrasens, provocând accidentul. Din fotografii reiese clar faptul că partea din spate a semiremorcii a rămas în zona axului drumului, în timp ce partea din spate a autocarului și remorca acestuia sunt lipite de glisiera din partea dreaptă a sensului de mers. În aceste condiții, concluzia este aceea că șoferul autocarului a încercat să evite impactul îndreptându-se spre acostamentul drumului, iar după impact a fost târât de autocamion în direcția de mers a acestuia’, se mai arată în comunicatul ATLASSIB.

Compania sibiană mai solicită mass-media să nu se pronunțe înaintea autorităților maghiare, în privința vinovaților accidentului.

‘Solicităm pe această cale ca până la finalizarea cercetărilor și pronunțarea unor concluzii clare și pertinente, presa să se abțină de la lansarea de supoziții care ar putea influența opinia publică în ceea ce privește cauzele acestui eveniment’, conform comunicatului ATLASSIB.

Accidentul produs marți, în Ungaria, în care a fost implicat un autocar al ATLASSIB este cel mai grav produs din istoria de 18 ani a companiei. Această firmă are cea mai mare flotă de autocare din România, peste 200 de mașini, multe dintre ele, noi. ATLASSIB este cel mai mare transportator rutier internațional de persoane din România, fiind principala companie de autocare aleasă de românii care pleacă la muncă în străinătate. AGERPRES/

Leave a comment