Sarmalele cu păsat și țuica de prune-meniul anului la Bistrița, stabilit la Târgul Turistic Medieval

Meniul anului la Bistrița este format din sarmale cu păsat și țuică de prune, acesta fiind stabilit la Târgul Turistic Medieval, organizat în oraș la sfârșitul acestei săptămâni, pentru promovarea Cetății Medievale Bistrița.

Meniul anului a fost stabilit în urma unui concurs culinar, la care au participat opt restaurante din Bistrița, acestea prezentând meniuri tradiționale din zonă, iar în juriu s-a aflat și un maestru bucătar.

Astfel, sarmalele cu păsat și țuica de prune reprezintă meniul anului la Bistrița.

“Știu că toată lumea se aștepta să fie desemnat meniul anului din oferta unui restaurant de cinci stele, dar juriul, din care a făcut parte și maestrul bucătar Adrian Pop, a desemnat câștigător meniul acesta, pe care îl considerăm reprezentativ pentru Bistrița”, a declarat, duminică, într-o conferință de presă, primarul Bistriței, Ovidiu Crețu.

În cadrul Târgului Medieval au fost prezenți reprezentanți ai celor șapte orașe din Transilvania care formează Siebenburgen – Brașov, Cluj-Napoca, Sebeș, Mediaș, Sighișoara, Sibiu și Bistrița, toate menționate într-un ghid turistic care include repere însoțite de imagini, lansat cu acest prilej.

“Cea mai bună promovare pentru Bistrița este la pachet cu celelalte șase orașe care formează Siebenburgen. Transilvania este ea însăși, ca regiune, un brand, iar noi toți putem profita de pe urma renumelui său. Am discutat cu reprezentanții celorlalte orașe din Siebenburgen și am căzut de acord să ne promovăm împreună”, a declarat primarul Ovidiu Crețu.

În cele trei zile ale Târgului Turistic Medieval, Bistrița și-a promovat mascota, struțul cu potcoavă în cioc, dar și cele mai importante clădiri din zona centrală.

Pietonalul a fost pus în valoare prin concursuri de sculptat dovleci, piese de teatru, animații medievale, iar Biserica Evanghelică, Complexul Muzeal, Casa Argintarului, Biserica Minoriților și Sinagoga au putut fi vizitate gratuit, inclusiv noaptea.

“Noaptea albă a monumentelor a fost un adevărat succes. La muzeu, de exemplu, au fost peste două sute de vizitatori, ceea ce se întâmplă foarte rar”, a adăugat primarul.

Tot cu acest prilej, au fost organizate un carnaval, două concerte live susținute de Aldo Blaga și Tyica Sax și de trupa rock Blood Print.

În ultima zi de târg a fost programat un maraton de caricatură a Academiei Popa’s, trei artiști, Leonte Năstase, Ovidiu Ambrozie Borta și Cătălin Bilea, încercând, în zece ore, să facă trei mii de caricaturi pentru a intra în Cartea Recordurilor. Ei au început să deseneze la ora 10.00 și vor încheia la 20.00.

Târgul Turistic Medieval a fost organizat de Primăria Bistrița, de vineri până duminică, pentru promovarea turistică a orașului-poartă a Transilvaniei. Proiectul “Promovarea turistică a cetății medievale Bistrița” este finanțat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 5 – “Dezvoltarea durabilă și promovarea turismului”

 

Leave a comment