Toți angajații RAR au fost chemați din concediu, iar programul a fost prelungit

Conducerea RAR Bistrița-Năsăud a prelungit programul de lucru și a chemat toți angajații aflați în concediu la serviciu în urma creșterii numărului solicitărilor de certificare a autenticității autovehiculelor, iar în Mureș numărul de programări a fost mărit și personalul a fost suplimentat.

Șeful Registrului Auto Român (RAR) Bistrița-Năsăud, Cosmin Wechter, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX că s-a creat aglomerație încă din 16 decembrie, la o zi după ce Camera Deputaților a adoptat legea privind taxa auto.

“Până atunci nu am avut mai mult de 20 de mașini zilnic la verificat. Imediat după aceea s-a creat aglomerație și am ajuns să verificăm 150-170 de mașini zilnic. Am fost obligat să îi chem la serviciu pe toți colegii mei, inclusiv pe cei aflați în concediu și să prelungesc orarul zilnic de lucru cu trei, patru ore. Sunt zile în care stăm până terminăm ca să nu mai purtăm oamenii pe drumuri și în alte zile”, a spus Wechter.

Potrivit sursei citate, în ciuda eforturilor făcute de cei 17 angajați ai RAR Bistrița-Năsăud, tot se formează cozi.

“Noi vom lucra până vineri inclusiv, dar nu știu dacă oamenii vor apuca să meargă și pe la Poliție și pe unde mai au de mers”, a afirmat Wechter.

În Mureș, reprezentanții Registrului Auto Român (RAR) au mărit numărul de programări și programul zilnic cu două ore, suplimentându-și totodată personalul, pentru a face față solicitărilor.

Directorul RAR Mureș, Mihai Palfi, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX că a mărit numărul de programări cu câte 20 de autoturisme, pentru ultimele zile ale anului, suplimentând totodată programul zilnic, cu două ore, și personalul care lucrează la înmatriculări.

“Ne-am intensificat activitatea, am programat autoturisme cu 20 mai mult, deci avem câte 150 pe zi. Am suplimentat personalul, două persoane au revenit din concediu pentru a satisface cererile. De asemenea, am suplimentat programul cu două ore pe zi, deci programul este până la ora 14.30, după care prelucrăm datele. Sunt cozi, dar totul decurge civilizat, frumos, conform programării”, a spus Palfi.

Taxa de poluare auto a fost adoptată, în 15 decembrie, de Camera Deputaților, care a fost forul decizional în cazul acestui proiect, astfel că, odată promulgată, legea va intra în vigoare, iar românii care cumpără o mașină pentru care nu s-a plătit o astfel de taxă trebuie să o achite.

“Proiectul de Lege privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, inițiat de Ministerul Mediului și Pădurilor, a fost aprobat de Camera Deputaților în ședința de joi și va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial al României”, se arăta într-un comunicat din 15 decembrie al ministerului.

Actul normativ prevede, pe de-o parte, o reducere a taxei de poluare cu până la 25 la sută față de variantele anterioare, astfel că cei care au plătit-o în vechea formă pot cere rambursarea diferenței.

Pe de altă parte, noua lege încearcă să aplice principiul “poluatorul plătește”, astfel că noua taxă de poluare “va fi plătită, o singură dată, atât pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în România, indiferent dacă autovehiculul este produs în țară sau străinătate, cât și pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă”.

 

Leave a comment