Teraplast a încheiat anul 2011 cu o pierdere de 9,5 milioane lei

Compania bistrițeană Teraplast a înregistrat anul trecut cu pierderi de 9,484 milioane lei, față de un profit net de 6,496 milioane lei obținut în 2010, rezultatul fiind influența negativ de situația economică nefavorabilă, conform unui comunicat remis vineri Agerpres.

Rezultatul net negativ a fost, de asemenea, influențat de creșterea cheltuielilor cu dobânda în 2011, cu aproximativ 29% (2,2 milioane lei), în timp ce cheltuielile nete cu diferențele de curs au scăzut cu aproximativ 42% față de anul 2010 (la valoarea de un milion de lei).

Cifra de afaceri s-a menținut în 2011 la un nivel comparabil față de 2010, ușoara scădere, de 1,74%, datorându-se impactului discontinuării unor linii de business (secția de teracota) și scăderii vânzărilor de mărfuri, unde s-a înregistrat o diminuare de 5,38% față de anul precedent;

‘Anul 2011 a fost încă sub influența nefavorabilă a situației economice internaționale. În acest context, lichiditatea a fost la un nivel redus și, mai mult decât atât, am avut de-a face cu un caracter extrem de volatil al prețului materiilor prime și al cursului de schimb valutar. În ciuda mediului economic, vânzările s-au menținut la nivelul anului 2010, iar prin introducerea unei politici conservatoare cu privire la managementul resurselor financiare și de acordare a creditului comercial am reușit să reducem gradul general de îndatorare a companiei și expunerea față de o bază de clienți cu un grad de incertitudine crescut. Anul trecut am finalizat și relocarea facilităților administrative din Bistrița în Parcul Industrial Teraplast, astfel că am avut posibilitatea de a valorifica o parte din activele real-estate eliberate și să aducem în companie un plus de lichiditate. Resursele financiare atrase vor fi folosite pentru investiții în optimizarea operațională și creșterea competitivității Teraplast.Vom continua să creștem prudent, cu accent pe profitabilitate și pe controlul costurilor. Suntem încrezători că ne putem atinge obiectivele strategice pentru 2012’, Ștefan D. Bucătaru, director general Teraplast.

Activele imobilizate ale companiei au scăzut în 2011 cu aproximativ 8%, față de nivelul consemnat în 2010, în primul rând datorită vânzării unor active fixe (terenuri și clădiri) eliberate în urma finalizării în cursul anului a relocării capacităților de producție și a birourilor din Bistrița în Parcul Industrial Teraplast.

Creanțele s-au redus cu peste 28%, la 48,8 milioane lei, ca urmare a introducerii în cursul anului 2011 a unei politici conservatoare cu privire al acordarea creditului comercial. Totodată, s-au înregistrat unele provizioane pentru clienți incerți, care au corectat exercițiul financiar anterior cu aproximativ opt milioane lei.

Datoriile totale ale societății s-au diminuat cu circa 7,8 milioane lei, în special pe fondul reducerii datoriilor comerciale cu peste 29% și a reducerii datoriilor către bugetul statului. Datoriile către instituțiile financiare au crescut cu circa 15% față de decembrie 2010, ca urmare a refinanțării unor proiecte de investiții, crescând ponderea datoriei pe termen lung în total structură datorie.

Pentru 2012 conducerea companiei se așteaptă ca prețul materiilor prime (PVC, PE și PP) să înregistreze creșteri, generate de evoluția cotației petrolului și a derivatelor la nivel internațional. Majorările de preț sunt deja vizibile încă din ianuarie, iar în februarie trendul crescător a fost chiar mai evident.

Teraplast va continua și în 2012 procesul de optimizare operațională, cu un accent mai puternic pe profitabilitate, dar și pe dezvoltarea în parametri a business-ului. În acest context, se vor efectua investiții pentru convertirea unor sectoare de producție în scădere către altele care au înregistrat creșteri și se vor externaliza unele linii de business colaterale, în vederea îmbunătățirii fluxului de numerar și accelerarea reducerii de cheltuieli.

Managementul se va concentra, de asemenea, în 2012, pe valorificarea activelor (real estate) eliberate în urma finalizării relocării în Parcul Industrial Teraplast, în vederea susținerii parțiale a programului de investiții. Compania a finalizat până în prezent contracte și precontracte de vânzare-cumpărare de active imobiliare în valoare totală de peste 2,3 milioane de euro.

În 2012, managementul mizează în principal pe creșterea cererii pe segmentul de infrastructură, evoluție generată de accesul la fondurile europene disponibile pentru acest sector. Pe segmentul rezidențial se așteaptă la o creștere timidă, în timp ce pe segmentul nonrezidențial estimează o creștere constantă pe următoarele 12 luni. Compania se va concentra de asemenea pe dezvoltarea piețelor externe și pe extinderea colaborării cu marile magazine de bricolaj de pe piața internă și externă.

Compania Teraplast este cea mai mare entitate a Grupului Teraplast, iar portofoliul de produse al firmei acoperă toată gama instalațiilor (mai puțin cele de încălzire și ventilație). Gama de produse Teraplast este structurată pe șapte sisteme și anume: sistemul de alimentare cu apă, sistemul de canalizări exterioare, sistemul de canalizări interioare, sistemul de decorațiuni și amenajări interioare și exterioare, sistemul de profile PVC pentru tâmplarie, granule din PVC și sistemul electric.

Începând din 2 iulie 2008, compania Teraplast este listată la Bursa de Valori București, iar din aprilie 2009 a fost inclusă în componența indicelui BET-XT. Principalii acționari ai companiei, la 31 decembrie 2011, sunt Dorel Goia (34,25%), SIF Banat-Crișana (11%), Emanoil Viciu (8,47%) și alți acționari (46,28%).

Join the Conversation

1 Comment

  1. Dupa plecarea lui Viciu din manageriat , Teraplastul s-a dus in freza . Anul asta  s-au scos cu banii jandarmilor pe sediu ( vreo 750.000 de euro )  dar la anul vor intra in incapacitate de plata si vor scoate bancile toata compania la vanzare pe bucati.

Leave a comment