Teraplast estimează că cifra de afaceri va crește cu 20 de procente

Societatea Teraplast, furnizor de solutii si sisteme in domeniul instalatiilor si constructiilor din Romania, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 246,33 milioane lei, in crestere cu 17,66% fata de 2011, cand acest indicator s-a cifrat la 209,35 milioane lei.

Evolutia prognozata a cifrei de afaceri se bazeaza cresterea volumului de vanzari pe principalele linii de business ale companiei ! tevi PVC, profile PVC pentru tamplarie, produse rotoformate si termoformate si tamplarie termoizolanta (TeraGlass).

Stefan Bucataru, director general Teraplast: „Ne asteptam la un reviriment moderat al pietei locale de constructii, insa vom contracara aceasta situatie prin extinderea prezentei noastre pe pietele externe, reducand astfel dependenta companiei fata de dificultatile economice de pe piata interna. Mai mult decat atat restructurarile operationale implementate in cursul anului 2011, dar si programul de investitii pentru dezvoltarea liniilor de business de baza au creat premisele revenirii la valori pozitive de profitabilitate.”

Tevile PVC sunt principala linie de business a Teraplast, asigurand 1/3 din cifra de afaceri a companiei. Pentru 2012 compania anticipeaza un avans de 10% al vanzarilor de tevi PVC, ca urmare a cresterii numarului lucrarilor pe infrastructura de mediu, in conditiile in care aceste proiecte beneficiaza de finantare europeana, iar gradul de absorbtie al fondurilor nerambursabile a fost destul de scazut pana acum. Mai mult decat atat, 2012 fiind un an electoral, este de asteptat sa fie activate anumite resurse publice pentru finantarea acestor investitii.
Conform estimarilor Teraplast, vanzarile de profilele PVC pentru tamplarie vor creste anul acesta cu aproximativ 40%, in special prin dezvoltarea bazei de clienti, atat in tara, cat si pe pietele invecinate si prin diversificarea portofoliului de sisteme.

In acest context, Teraplast are planificate pentru 2012 investitii de aproximativ 1 mil euro (din totalul bugetat de 2,2 mil euro) pentru lansarea in productie a unui nou sistem de profile pentru tamplarie, cu 7 camere izolatoare (86 mm). In urma acestor investitii, Teraplast va putea sa ofere o gama completa de profile clientilor sai.

Restul sumelor aferente investitiilor vor fi orientate inspre dezvoltarea unor noi produse rotoformate si introducerea unor diversificari ale portofoliului de tubulatatura pentru infrastructura, dar si inspre mentinerea capacitatilor logistice ale companiei.

Necesarul de finantare pentru investitii va fi asigurat in cea mai mare parte din numerarul generat din activitatea operationala, care potrivit estimarilor va creste in 2012, pe fondul continuarii politicii conservatoare de acordare a creditului comercial si monitorizarii constante a lichiditatii clientilor societatii.

Datoriile totale ale Societatii raman la un nivel comparabil cu cel al anului trecut. Pe de o parte, Societatea finanteaza cresterea capitalului de lucru, ca urmare a cresterii vanzarilor, si programele de investitii bugetate; pe de alta parte, se ramburseaza creditele pe termen lung, conform graficele agreate cu institutiile finantatoare.

Teraplast estimeaza pentru 2012 o valoare a EBITDA de 25,17 milioane lei, fata de 2,62 milioane lei in 2011, pe fondul mentinerii cheltuielilor totale la un nivel relativ similar celor din 2011 (238,38 milioane lei in 2012, fata de 235,32 milioane lei in 2011), dar si ca urmare a evolutiei vanzarilor.

Teraplast a demarat in a doua parte a anului 2011 un amplu program de reorganizare a activitatii, principalele masuri implementate fiind discontinuarea liniilor de business colaterale si dezvoltarea celor cu un potential real de crestere si de imbunatatire a profitabilitatii generale.

Pe langa aceste masuri compania s-a concentrat de asemenea pe valorificarea activelor (real estate) eliberate in urma finalizarii relocarii in Parcul Industrial Teraplast, in vederea imbunatatirii fluxului de numerar.

Compania Teraplast este cea mai mare entitate a Grupului Teraplast, iar portofoliul de produse al firmei acopera toata gama instalatiilor (mai putin cele de incalzire si ventilatie). Gama de produse Teraplast este structurata pe sapte sisteme si anume: sistemul de alimentare cu apa, sistemul de canalizari exterioare, sistemul de canalizari interioare, sistemul de decoratiuni si amenajari interioare si exterioare, sistemul de profile PVC pentru tamplarie, granule din PVC si sistemul electric.

Incepand din 2 iulie 2008 compania Teraplast este listata la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul TRP, iar din aprilie 2009 compania a fost inclusa in componenta indicelui BET-XT. Principalii actionari ai companiei, la data de referinta 31 decembrie 2011, sunt Dorel Goia (34,25%), SIF Banat-Crisana (11,00%), Emanoil Viciu (8,47%) si Alti actionari (46,28%).

Leave a comment