FOTO: Lordinu, printre premiații de la Topul Firmelor ediția 2012

Hotelul Metropolis din Bistrița a găzduit aseară un eveniment organizat de Camera de Comerț și Industrie Bistrița-Năsăud (CCI BN).

Este vorba despre cea de-a 19-a ediție a Topului Firmelor bistrițene, festivitate în cadrul căreia, firmele cu cele mai bune rezultate obținute în anul 2010 au fost premiate de CCI BN.

Peste 200 de firme au primit premii din partea organizatorilor, iar la eveniment au luat parte sute de oameni de afaceri din județ. În ținute de gală, afacerițștii care desfășoară activități de succes în Bistrița-Năsăud și-au luat trofeele.

Printre premianți s-au numărat și cei care au pus bazele firmei Lordinu, condusă de familia Cioată, fiind o afacere care rezistă pe piața bistrițeană de mai bine de 15 ani. Lordinu a obținut locul I la capitolul comerț, turism.

Au venit cu ideea deschiderii unei pizzerii din Austria

Totul a început în anul 1996, când familia Cioată recent întoarsă din Austria a decis să deschidă o pizzerie în oraș. Mariana Cioată mărturisa într-un interviu acordat Bistița Online că „mie mi-a plăcut de mult alimentația publică. Timp de 10 ani am muncit în Austria în acest domeniu și când am revenit acasă m-am gândit să dechid și la Bistrița o pizzerie”. A fost cea de-a doua deschisă în acea perioadă și avea doar patru angajați și 24 de locuri. În ceea ce privește numele ales pentru aceasta, Mariana Cioată mai povestea că muză i-au fost cei doi copii, Loredana și Dinu, de aici provenind și numele „Lordinu”.

Bistrițenii nu erau obișnuiți să își comande mâncarea acasă

La început nu a fost ușor, mai ales în condițiile în care Lordinu oferea și servicii de livrări la domiciliu, lucru cu care bistrițenii nu erau obișnuiți în acea vreme. „Livrările mergeau foarte greu, chiar la un moment dat, am avut tendința de a pune punct acestui serviciu, însă, am decis că e mai bine să îi educăm pe bistrițeni și să îi învățăm că pot sta liniștiți acasă și vor primi ce au cerut” a mai spus managerul Mariana Cioată. De asemenea, Lordinu a fost prima pizzerie din Bistrița care a inventat pizza gigant. Cu timpul, vânzările au început să crească și firma a fost nevoită să își extindă locația și să mai angajeze personal pentru că și cererea era mare.

Șapte puncte de lucru atât în Bistrița, cât și în alte județe

În 2001, Lordinu a deschis un restaurant de lux, unde a angajat personal calificat, care la rândul său a venit cu rețete originale de mâncăruri din bucătăria tradițională și din cea internațională. Tot în 2001 a fost modernizat și serviciul de catering, punându-se la dispoziția bistrițenilor o gamă largă de produse care puteau fi comandate. Vânzările erau într-o continuă ascensiune, iar în timp, s-a luat decizia de extindere.

Astfel, în 2004 a fost deschis un nou punct de lucru, de această dată în alt oraș, în Vatra Dornei, unde există un restaurant, pizzerie și o terasă cu 300 de locuri. Tot în același an, a luat ființă fast-food-ul Lordinu de pe Calea Moldovei, care, s-a dovedit a fi extrem de profitabil. Investițiile au continuat și în anii următori, când a fost deschis și un centru de înfrumusețare, transformat ulterior în centru de afaceri, care acum pune la dispoziția bistrițenilor o gamă diversificată de servicii, de la birouri de închiriat, până la servicii publicitare.

În 2010, firma și-a mai deschis trei puncte de lucru, formând astfel două noi branduri ! Glamour Caffe și Pizza Mania, branduri care s-au dovedit a fi de succes, datorită produselor de înaltă calitate comercializate și nu în ultimul rând, datorită strategiilor de marketing aplicate.

Ulterior, pe piața bistrițeană au apărut și Conacul Verde și Mr. Wok, alte două restaurante pe gustul bistrițenilor.

Ascensiunea a fost grea, dar efortul a meritat

În toți acești ani, Lordinu a reușit să se mențină în topul celor mai de succes companii bistrițene, fiind mereu atenți la calitatea produselor comercializate, la prețurile aplicate, ambianța localurilor și nu în ulmul rând la noile trend-uri apărute pe piața alimentației publice. Așa se face că, în 15 ani a reușit să își formeze un brand de succes, ajungând în prezent să aibă o cifră de afaceri de circa un milion de dolari și 86 de angajați. Mariana Cioată a mai spus că „a fost foarte greu să ne menținem pe piață. Am investit foarte mult în publicitate și în calitatea serviciilor”. În ceea ce privește concurența, Dinu Cioată, managerul companiei spune că „nu am ținut niciodată cont de concurență. Cu cât este mai multă, cu atât mai bine, pentru că acest lucru te impulsionează să faci lucruri din ce în ce mai bune. Este loc pentru toți în această piață”.

Peste un milion și jumătate de cutii cu pizza vândute până acum

Bistrițenii s-au obișnuit acum cu serviciile oferite de Lordinu, iar familia Cioată crede că 90 la sută dintre bistrițeni știu deja de această companie. Până acum au fost vândute un milion și jumătate de cutii de pizza. În medie, în fiecare zi, la toate punctele de lucru sosesc peste 150 de comenzi, care cuprind de la o pizza până la 10 sau chiar mai multe. „Am avut și comenzi de 50 de cutii de pizza” mai completa Dinu Cioată.

Din conducerea companiei face parte doar familia

După ce au început această afacere, soții Cioată au vrut ca ambii copii, Loredana și Dinu, să le calce pe urme. Așa se face că în momentul de față, fiind absolvenți ai unor facultăți, cei doi copii fac parte din structura de conducere a companiei, reușind împreună să ducă afacerea de familie cât mai sus.

Leave a comment