Semnatarii petiției „Salvăm Pădurea Codrișor” trec la atac

1098250_301710029972841_1088887397_n

Către:

 

1. Domnul Victor-Viorel Ponta ! Prim Ministru al Guvernului României

 

2. Domnului Liviu-Nicolae Dragnea – Ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice

 

3. Domnului Dan-Coman Șova ! Ministru delegat  pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine

 

4. Doamnei Rovana Plumb – Ministrul Mediului și Schimbărilor Climatice

 

5. Doamnei Lucia-Ana Varga  – Ministru delegat pentru Ape, Păduri și Piscicultură

 

6. Domnului Gheorghe-Eugen Nicolăescu ! Ministrul Sănătății

 

7. Domnului Raed Arafat ! Secretar de Stat Ministerul Sănătății

 

8. Domnului Eugen-Orlando Teodorovici – Ministrul Fondurilor Europene

 

9. Domnului Narcis-Ștefan Neaga ! Director General CNADNR

 

10. Domnului Ioan Å¢intean ! Prefectul județului Bistrița-Năsăud

11. Domnului Emil Radu Moldovan ! Președintele Consiliului județean Bistrița-Năsăud

 

12. Consiliului local al municipiului Bistrița

 

13. Domnului Ovidiu Teodor Crețu ! Primarul municipiului Bistrița

 

Semnatarii petiției „Salvăm Pădurea Codrișor”  în temeiul Ordonanței nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, vă aducem la cunoștință următoarele:

 

Începând cu anul 2009 se analizează realizarea proiectului „Variantă ocolitoare pentru municipiul Bistrița” din fonduri europene. De atunci nu au fost făcute progrese în realizarea proiectului datorită faptului că Primarul municipiului Bistrița, dl. Ovidiu Teodor Crețu, insistă numai pe varianta denumită SUD 2, canalizând activitatea proiectantului (SC IPTANA SA Busurești) în studierea doar a acestei variante. Datorită tergiversării deciziei și cramponării numai de varianta SUD 2 există pericolul de a nu se realiza o variantă ocolitoare pentru traficul auto prin municipiul Bistrița.

 

Împotriva variantei ocolitoare SUD 2 vă aducem următoarele argumente:

 

  1. Este nelegală deoarece 5 km, din lungimea de 14,4 km a variantei ocolitoare SUD 2, sunt prin intravilanul orașului Bistrița, ceea ce contravine prevederilor OG nr.43/1997 privind regimul drumurilor (art. 37 “Pentru descongestionarea traficului în localități, protecția mediului și sporirea siguranței circulației pe rețeaua de drumuri expres și drumuri naționale europene se realizează variante ocolitoare, situate în afara intravilanului localităților, pe baza studiilor de trafic. Accesul spre aceste variante ocolitoare se realizează numai prin intermediul unor drumuri care debușează în intersecții amenajate corespunzător volumelor de trafic.”) .

Menționăm că Tribunalul Bistrița-Năsăud și Curtea de Apel Cluj au constatat nelegalitatea traseului variantei SUD 2, anulând HCL 151/2010 care dădea aviz favorabil traseului SUD 2 (anexăm Sentința 409/2011 a Tribunalului BN și Decizia 3905/2011 a Curții de Apel Cluj, rămasă definitivă și irevocabilă). În pofida acestor sentințe, se continuă promovarea unei variante ilegale!

  1. Nu preia întregul trafic de tranzit prin municipiul Bistrița. Conform studiului de trafic, anexă la documentația de actualizare PUG Bistrița, 35 ! 40% din traficul de tranzit este spre DN 17C (Bistrița-Năsăud) care intră prin NORDUL orașului Bistrița spre DN 17. De asemenea, zona industrială a municipiului Bistrița se află situată în NORDUL orașului. Menționăm și faptul că traficul greu spre unitățile economice din Bistrița nu va putea folosi varianta ocolitoare SUD 2 și va folosi traseul actual, deoarece zona industrială a municipiului Bistrița se află situată în NORDUL orașului
  2. Zona Dealului Codrișor , care ar urma să fie traversată de varianta ocolitoare SUD 2, este cuprinsă în Planul Urbanistic Zonal „Zona de agrement parcul municipal ! Pădurea Codrișor ! Râul Bistrița” și în Strategia de dezvoltare a municipiului Bistrița până în anul 2030 , fiind singura posibilitate de extindere a parcului municipal. În bugetul municipiului Bistrița pentru anul 2013 există alocări de fonduri pentru realizarea studiului de fezabilitate „Zonă de agrement Codrișor”.
  3. Costul estimat al variantei ocolitoare SUD 2 este exorbitant, 174 mil.Euro pentru 14,4 km ( peste 12 mil. Euro/km ! mai mult decât o autostradă pe traseu de munte). Avem exemple de lucrări în derulare sau recent contractate la prețuri de cca 1/3 din valoarea estimată pentru varianta SUD 2 ( a se vedea varianta ocolitoare a municipiului Suceava, tronsonul 4 din autostrada Lugoj ! Deva, ambele la valori sub 5 mil. Euro/km, etc.).

Costul enorm se datorează  unor lucrări de artă foarte scumpe (poduri, viaducte, consolidarea dealului Codrișor, panouri fonoabsorbante, etc.).

  1. Aducem un factor poluator major ( o șosea de trafic greu, inclusiv TIR-uri cu emisii mari de gaze de eșapament și poluare fonică):

-          foarte aproape de centrul orașului (la numai 600 m)

-          la 100 – 200 m de două mari cartiere rezidențiale de blocuri (CR-Vivu-Ion Minulescu și Ștefan cel Mare)

-     pe lângă obiective de agrement :ștrandul, parcul și stadionul municipal, lac MHC

-          pe lângă SPITALUL TBC și STAÅ¢IA DE AMBULANÅ¢A

-          pe deasupra râului Bistrița (viaduct de cca 400 m)

-          prin cartierele rezidențiale de case Mihai Viteazu și Valea Ghinzii.

1005784_301385223338655_909838614_n

Solicităm autorităților cărora le adresăm prezenta petiție să intervină, fiecare pe domeniul de competență, pentru a opri acest proiect (varianta ocolitoare SUD 2).

561205_301710396639471_70589440_nÎn caz contrar se va ajunge, din nou, la instanțele judecătorești și proiectul de realizare a variantei ocolitoare a municipiului Bistrița va fi tergiversat sau anulat.

 

 

 

 

 

Leave a comment