Adio CFR Marfă Bistrița Nord

Data de 10 iulie 2014 va rămâne în amintirea câtorva mii de oameni la nivel național, dintre care 25 din Bistrița Năsăud, ca ziua în care au spus adio CFR Marfă. Peste 2500 de persoane din întreaga țară au primit în 10 iulie preavizul, până în 10 august procesul de disponibilizare va fi finalizat. Mulți dintre ghinioniști, au muncit în sistem o viața de om, de aproximativ un an așteaptă ziua x, ziua în care sunt trimiși acasă, după o perioadă de privatizare în care s-a vorbit doar de planul de restructurare.

 

Aproape 30% din numărul de salariați ai CFR Marfă au rămas fără loc de muncă, dintre aceștia doar 200 de persoane pot să își facă actele pentru pensionare. Printre cei 200 de fericiti se numără și bistrițeanul Emil Chereja, șeful Stației CFR Marfă Bistrița Nord.

După 35 de ani în slujba CFR, dintre care 14 ani în cadrul CFR Marfă, șeful stației din Bistrița pleacă din sistem odată cu desființarea CFR Marfă Bistrița Nord. Acesta nu pleacă însă singur, alte 4 persoane sunt disponibilizate din Bistrița și 25 la nivelul județului.Și totuși ca să nu spunem că nu mai există CFR Marfă în micul nostru oraș european cu o gară și infrastructură feroviară pe măsură, s-a creat un punct de lucru, adică vreo 4 locuri de muncă. Exact 4 persoane au scăpat de disponibilizare, dar soarta lor nu este deloc bătută în cuie, din păcate.

 

De câțiva ani, aproximativ din 2010, a început forfota, neliniștea și disponibilizările în sistem, iar acum când tot ce era pe făraș a ajuns la tomberon, nimeni nu mai zice nimic, de prea multe ori s-au anunțat aceste măsuri și în sfârșit s-au implementat, și brusc s-a așezat o liniște și pace de-a dreptul morbidă … Ce îmnseamnă acest lucru pentru oamenii care doar asta au făcut o viață? Au scăpat de un stres și sunt fericiți? Sau această tăcere exprimă mai multe griji și suferințe? Își face cineva probleme pentru familiile care au de suferit? Bine ar fi ca toți să își fi aranjat situația, să fi găsit soluții până acum, dar îmi este destul de greu să cred acest lucru, la români speranța moare ultima și știu că fiecare a sperat și a făcut ce i-a stat în putință să își mențină locul de muncă.

 

Și tocmai în aceste momente CFR anunță în sfârșit finalizarea lucrărilor la Gara Bistrița-Nord, care au început în 2012, valoarea acestora ajungând la 56,5 milioane de lei. Acestea au presupus transformarea totală a clădirii care găzduiește casele de bilete, toaleta, precum și peroanele sau spațiile de odihnă din exterior. Cât de rentabilă este investiția, este greu de presupus, traficul feroviar nefiind unul prea dezvoltat în această zonă, tot desființăm și nu punem nimic în loc.

 

Gara Bistrița funcționează din 1886, an în care a fost pusă în funcțiune și calea ferată care leagă județul Cluj de Bistrița-Năsăud. Această infrastructură era menită să dezvolte exploatarea zăcămintelor de fier de la Rodna, dar nu mai putem vorbi acum de același scop, adio CFR Marfă Bistrița Nord!
646x404 timthumb.php Vagoane-marfa-Timisoara-11
Geta Sîngeorzan

Join the Conversation

1 Comment

  1. pacat, mare pacat, incet si sigur se distruge ce a mai ramas cat de cat functional in Romania, azi -maine nu o sa mai avem nici vagoane de marfa, nici sine de cale ferata, valoreaza mai mult la fier vechi decat stiu romanii sa le valorifice pt ce au fost create, asta este…nimic nu mai este rentabil … pe langa toate astea pacat de oamenii din sistem, nu e munca cea mai usoara, dar din acest sistem au pus paine pe masa, au crescut copii si sperau la batraneti linistite, la o pensie si alte facilitati dupa munca si anii pusi in slujba statului, a CFR-ului. Trec zilele cu tot mai multe dezamagiri!

Leave a comment