17/08/2017

Adio CFR Marfă Bistriţa Nord

Data de 10 iulie 2014 va rămâne în amintirea câtorva mii de oameni la nivel naţional, dintre care 25 din Bistriţa Năsăud, ca ziua în care au spus adio CFR Marfă. Peste 2500 de persoane din întreaga ţară au primit în 10 iulie preavizul, până în 10 august procesul de disponibilizare va fi finalizat. Mulţi dintre ghinionişti, au muncit în sistem o viaţa de om, de aproximativ un an aşteaptă ziua x, ziua în care sunt trimişi acasă, după o perioadă de privatizare în care s-a vorbit doar de planul de restructurare.

 

Aproape 30% din numărul de salariaţi ai CFR Marfă au rămas fără loc de muncă, dintre aceştia doar 200 de persoane pot să îşi facă actele pentru pensionare. Printre cei 200 de fericiti se numără şi bistriţeanul Emil Chereja, şeful Staţiei CFR Marfă Bistriţa Nord.

După 35 de ani în slujba CFR, dintre care 14 ani în cadrul CFR Marfă, şeful staţiei din Bistriţa pleacă din sistem odată cu desfiinţarea CFR Marfă Bistriţa Nord. Acesta nu pleacă însă singur, alte 4 persoane sunt disponibilizate din Bistriţa şi 25 la nivelul judeţului.Şi totuşi ca să nu spunem că nu mai există CFR Marfă în micul nostru oraş european cu o gară şi infrastructură feroviară pe măsură, s-a creat un punct de lucru, adică vreo 4 locuri de muncă. Exact 4 persoane au scăpat de disponibilizare, dar soarta lor nu este deloc bătută în cuie, din păcate.

 

De câţiva ani, aproximativ din 2010, a început forfota, neliniştea şi disponibilizările în sistem, iar acum când tot ce era pe făraş a ajuns la tomberon, nimeni nu mai zice nimic, de prea multe ori s-au anunţat aceste măsuri şi în sfârşit s-au implementat, şi brusc s-a aşezat o linişte şi pace de-a dreptul morbidă … Ce îmnseamnă acest lucru pentru oamenii care doar asta au făcut o viaţă? Au scăpat de un stres şi sunt fericiţi? Sau această tăcere exprimă mai multe griji şi suferinţe? Îşi face cineva probleme pentru familiile care au de suferit? Bine ar fi ca toţi să îşi fi aranjat situaţia, să fi găsit soluţii până acum, dar îmi este destul de greu să cred acest lucru, la români speranţa moare ultima şi ştiu că fiecare a sperat şi a făcut ce i-a stat în putinţă să îşi menţină locul de muncă.

 

Şi tocmai în aceste momente CFR anunţă în sfârşit finalizarea lucrărilor la Gara Bistriţa-Nord, care au început în 2012, valoarea acestora ajungând la 56,5 milioane de lei. Acestea au presupus transformarea totală a clădirii care găzduieşte casele de bilete, toaleta, precum şi peroanele sau spaţiile de odihnă din exterior. Cât de rentabilă este investiţia, este greu de presupus, traficul feroviar nefiind unul prea dezvoltat în această zonă, tot desfiinţăm şi nu punem nimic în loc.

 

Gara Bistriţa funcţionează din 1886, an în care a fost pusă în funcţiune şi calea ferată care leagă judeţul Cluj de Bistriţa-Năsăud. Această infrastructură era menită să dezvolte exploatarea zăcămintelor de fier de la Rodna, dar nu mai putem vorbi acum de acelaşi scop, adio CFR Marfă Bistriţa Nord!
646x404 timthumb.php Vagoane-marfa-Timisoara-11
Geta Sîngeorzan

Comentarii

  1. pacat! spune:

    pacat, mare pacat, incet si sigur se distruge ce a mai ramas cat de cat functional in Romania, azi -maine nu o sa mai avem nici vagoane de marfa, nici sine de cale ferata, valoreaza mai mult la fier vechi decat stiu romanii sa le valorifice pt ce au fost create, asta este…nimic nu mai este rentabil … pe langa toate astea pacat de oamenii din sistem, nu e munca cea mai usoara, dar din acest sistem au pus paine pe masa, au crescut copii si sperau la batraneti linistite, la o pensie si alte facilitati dupa munca si anii pusi in slujba statului, a CFR-ului. Trec zilele cu tot mai multe dezamagiri!