10 ALIMENTE CARE POT AMELIORA DUREREA

Pentru cei care trec prin experiența durerilor zilnice din cauza artritei, migrenelor sau a altor afecțiuni cronice natura le oferă alimente care pot fi de ajutor, fără efecte adverse.
Fie că este vorba de o durere a articulațiilor după un antrenament intens sau de începutul unei răceri neplăcute, studiile științifice sugerează că anumite alimente ar putea fi la fel de benefice ca medicamentele. Fructele,  legumele, condimentele și semințele pe care încercăm să le introducem în dieta noastră zilnică au și propietăți anti-inflamatorii! În timp ce unele alimente (printre care ciocolata, ouăle, grâul, carnea și porumbul) pot cauza inflamații, există dovezi că altele le pot preveni și ameliora. Iată o listă cu cele mai puternice alimente care ameliorează durerile de orice fel.

Ghimbir

Un ingredient des întâlnit în medicina tradițională, această rădăcină este cunoscută pentru propietățile sale anti-greață și de calmare a stomacului. Însă, ghimbirul este de asemenea de ajutor în diminuarea durerilor, inclusiv dureri musculare și crampe menstruale. Ghimbirul s-a dovedit un analizgezic și un anti-inflamator natural foarte bun, asemănător ibuprofenului, fără efect adeverse.
Un supliment zilnic de ghimbir sub formă de pulbere a demonstrat că diminueaăa durerile cauzate de efort fizic prin suprimarea productiei organismului de compuși toxici cunoscuți că provoacă inflamații și leziuni la nivelul articulatiilor. O pastă de ghimbir poate fi la fel de eficientă atunci când este aplicată pe articulațiile dureroase și mușchi.

Afine

Aceste fructe delicioase au nenumărați fitonutrienți care luptă împotriva inflamațiilor și ameliorează durerea. Afinele înghețate au aceeași nutrienți ca și cele proaspete. Afinele sunt recomandate în cazurile de indigestie, de dureri de stomac, împotriva afecțiunilor intestinale și diareei. Aceste fructe sunt recomandate de asemenea împotriva pietrelor la rinichi, în cazul acceselor insoțite de dureri puternice. Afinele proaspete trebuie consumate și în caz de reumatism sau de tulburări metabolice. Alte fructe cu un conținut ridicat de antioxidanți și polifenoli (printre care căpșunile și portocalele) pot ameliora durerea.

Semințe de dovleac

Semințele de dovleac sunt o sursă excelentă de magneziu, un mineral care poate fi de ajutor în cazul migrenelor.  În plus, acestea pot preveni și ameliora osteoporoza. Datorită conținutului bogat în magneziu, în fosfor și în zinc, semințele de dovleac sunt utile în mineralizarea oaselor, a dinților și în afecțiuni ale prostatei (prostatită și adenom de prostată). Acestea întăresc organismul în fața pericolului pe care îl reprezintă infecțiile și reglează temperatura corpului.  Pentru o doză mai mare de magneziu, adaugă în alimentația ta nuci caju și legume cu frunze verzi (spanac și kale) și linte.

Somon

Peștele de apă rece (hering, macrou, ton , somon,  sardine) oferă nenumărate beneficii pentru sănătate.  Cu propietăți ani-inflamatorii și acizi grași omega 3, somonul nu trebuie să lipsească din alimentația ta. Un consum regulat de somon contribuie la o inimă sănătoasă, luptă împotriva durerilor cronice de spate și de gât și ajută la vindecarea leziunilor. Este de ajutor și în cazul durerilor de articulații sau pentru persoanele care suferă de artrită reumatoidă.
Turmeric
Curcumina, un compus activ responsabil de culoarea portocalie a turmericului poate avea efect și asupra unui număr de procese din organismul tău, inclusiv inflamația. Curcumina blochează căile metabolice responsabile de producerea compușilor generatori de inflamație și durere. Există studii care au arătat că administrarea unui supliment pe bază de curcumină persoanelor  care sufereau de artrită reumatoidă sauosteoartrită le-a ameliorat simptomele.  Astfel, aceștia au putut merge mai bine, fără efectele adverse ale medicamentelor. Piperul negru poate fi de ajutor în absorbția acestui compus. Poți încerca să adaugi în ceai un mix de turmeric, piper negru, ghimbir și miere de albine.

Cireșe negre

Un agrup de cercetători de la Universitatea „John Hopkins” din Baltimore au descoperit că un grup de bioflavonoide din cireșe, și anume antocianii, pigmenții care le dau cireșelor nuanțele roșiatice-negre, reduc durerea și inflamația articulațiilor, după un mecanism foarte asemănător cu cel al medicamentului de sinteză indometacin, având o intensitate a acțiunii similară cu acesta. Un grup de alergători care au consumat suc de cireșe negre cu șapte zile înainte de cursă și în ziua cursei, au prezentat mai puține durere musculară decât cei care au consumat alte băuturi naturale sau niciun fel de suc. O porție de 20 de cireșe poate atenua durerile articulare, disconfortul gastrointestinal, simptomele PMS, precum și alte dureri cauzate de inflamatie.

Ulei de măsline extravirgin

Uleiul de măsline este considerat unul dintre cele mai populare remedii. Ai o tuse sâcâitoare? O lingură de ulei de măsline poate ameliora această neplăcere. Un compus din ulei numit oleocanthal funcționează asemeni ibuprofenului. Uleiul extravirgin de măsline conține și lubricin, care poate ușura durerile de articulații și protejează cartilajele. De asemenea, poate fi benefic în cazul persoanelor care suferă de osteoartrită. Când folosești uleiul de măsline pentru gătit încearcă să nu depășești 185-210 grade Celsius. În momentul în care atinge această temperatură toate proprietățile lui bune se distrug și, mai rău, pot să apară compuși care sunt dăunători sănătății.

Ardei iute

Ardeiul iute susține o substanță numită saicină care are îi conferă iuțeală, dar și proprietatea extraordinară de a inhiba senzația dureroasă. Capsaicina are proprietăți antiinflamatoare și calmante, motiv pentru care este folosită în creme și plasturi împotriva durerii. Unele studii susțin că un consum regulat de ardei iute poate reduce și preveni inflamațiile din organism. Mai mult, iuțeala acestora păcălește creierul să elibereze endorfine, care reduc durerea.  Ardeiul iute poate fi folosit ca remediu pentru durerile reumatice sau cele de spate.

Menta

Uleiul de mentă poate fi ameliora migrenele, cefaleea, durerile musculare și artrita și chiar indigestia și balonarea, simptome cu care se confruntă persoanele care suferă de Sindromul Colonului Iritabil (SCI). În anumite studii, ceaiul din mentă braziliană (Hyptnis crenata) a fost la fel de eficient ca un calmant. Menta are capacitatea de a calma durerea de cap cel puțin la fel de bine și de repede ca medicamentele analgezice de genul paracetamolului.

Sucul de aloe vera

Știm cu toții că gelul de aloe vera este printre cele mai bune în ceea ce privește tratarea arsurilor. Ceea ce majoritatea oamenilor nu știu este căsucul de aloe este, de asemenea, un remediu excelent pentru ulcere gastrice. Ulcerele sunt leziuni dureroase ale mucoasei stomacului care provoacă greața și dureri extreme. Consumul de suc de aloe de două ori pe zi ajută nu numai pentru ameliorarea acestor simptome, dar s-a dovedit că accelerează procesul de vindecare a acestei afecțiuni dureroase. Aloe vera poate ameliora și durerile de bilă.
SURSA: www.csid.ro
dureri_spate

Leave a comment